Labs² skriver samarbetsavtal med Aktiv Kapital Norge AS, via dotterbolaget PortIt ASA.
Onsdag, 26 Januari 2005

Affären innebär att Aktiv Kapital väljer Ti BRIKKS från Labs² som systemplattform för att integrera sin portfölj av finansiella tjänster mot telekom- och energisegmentet.

”Aktiv Kapital är ett ledande skandinaviskt företag med starka produkter kring hantering av betalning och kapitalflöden. Tillsammans kan de erbjuda en nyckelfärdig lösning som ger ökad effektivisering, stärkt kontroll och förbättrad likviditet för uppdragsgivarna.” säger Jonas Birgersson VD på Labs².

”Labs² med sin plattform och stora räckvidd kompletterar oss så att vi tillsammans kan ge våra uppdragsgivare en klart förbättrad kontroll över sina betalningsflöden, så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet” säger Tore Krogstad, Försäljnings- och marknadsdirektör på Aktiv Kapital.

”Att en ledande leverantör väljer att inleda samarbete är ett gott betyg till våra tekniska lösningar. Intresset för mera integrerade lösningar tillsammans med ytterligare konsolidering gör marknaden allt mer intressant för tjänsteföretagen”, säger Jonas Birgersson.

För mera information; ring Jonas Birgersson på 070 – 515 27 62 eller Tore Krogstad på +47 97 03 67 95.

Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik.

Labs² agerar primärt på den skandinaviska stadsnät och operatörsmarknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund.