Labs² skriver avtal med en av de största HSB bostad-rättsföreningarna i Malmö angående leverans av världens snabbaste bredband (10/100/1000 Mbps), IP-telefoni och Ti BRIKKS.
Måndag, 11 April 2005

Affären innebär att Labs² via dotterbolaget ViaEuropa levererar Ti BRIKKS, som ger medlemmarna möjlighet att från första dagen välja mellan flera olika leverantörer av bredband och IP-telefoni.

”Affären är intressant och valfriheten ger extremt god prestanda (upp till 1 Gbps) samt bra priser, t.ex. e-post och IP-telefoni för så lite som 75 SEK per månad.” säger Jonas Birgersson, VD på Labs².

”Brf Ellstorp är mycket glada att kunna erbjuda verkligt bra priser med en flexibel lösning till alla medlemmar, som även kan ge något substantiellt för de som endast önskar bättre och billigare telefoni. Jämfört med Telia sparar en medlem ca 3000 SEK under avtalstiden på tre år ”, säger Daniel Ljung, Ordförande för HSB brf Ellstorp.

”Återigen visar det sig att Ti BRIKKS kan fylla en viktig funktion för ledande fastighetsägare även när andra aktörer har tecknat ramavtal kring bredbandsinfrastrukturen. Vi märker av ett ökat antal brf:er som hör av sig, vilket är roligt. Speciellt då vi ännu en gång bevisar att man kan sälja 10 Mbps för under 200 SEK”, säger Jonas Birgersson.

För mera information, ring Jonas Birgersson på 070–515 27 62 eller Daniel Ljung på 070-575 43 40

Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik.

Labs² agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörs-marknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund.