Loopia tecknar avtal med Labs² om tjänsteleverans via Ti BRIKKS.
Tisdag, 21 Juni 2005

Webbhotell-leverantören Loopia har tecknat ett samarbetsavtal med Labs². Avtalet innebär ökade försäljningsmöjligheter till en bredare kundbas för Loopia och att Labs² kan erbjuda Sveriges ledande webbhotell- och domännamnstjänster till alla existerande kunder i Ti BRIKKS.

Loopia har sedan starten 1999 varit ledande bland svenska webbhotell. Genom att fortlöpande investera i teknisk utveckling och bädda för högre kostnadseffektivitet lyckades Loopia utklassa sina svenska medtävlare i både pris- och produktprestanda. I april 2005 erövrade Loopia förstaplatsen från Telia som det största webbhotellet i Sverige. I februarinumret av magasinet Internetworld tilldelades Loopia den prestigefyllda utmärkelsen Sveriges bästa webbhotell 2005 och i mars utsågs företaget till Årets marknadsförare.

”Självklart är det kul att vi inleder samarbete med en så välrenommerad partner som Labs² och vi ser det som ytterligare ett bevis på att vi erbjuder de bästa tjänsterna inom vårt affärsområde. Loopia och Labs² har flera likheter, inte minst vad gäller hög teknisk kompetens inom våra respektive områden samt att vi båda levererar prisvärda tjänster till våra kunder.” säger Loopia:s grundare och VD Sam Nurmi.

”Jag är mycket glada över att kunna erbjuda Loopia:s produktportfölj till våra kunder. Loopia har på ett föredömligt sätt visat att med tekniskt kunnande och rätt produkter kan Skandinaviska företag konkurrera framgångsrikt på den stentuffa Internetmarknaden. Jag hoppas att Loopia:s framgångar kan inspirera nya generationer av kreatörer.” säger Jonas Birgersson VD på Labs².

För mera information kontakta:

• Jonas Birgersson, VD Labs², på 070–515 27 62.

Loopia Webbhotell AB är Sveriges största och snabbast växande webbhotell. Företaget har idag ett trettiotal anställda och siktar på att erbjuda både privatpersoner och företag de bästa lösningarna för hur de hanterar sina webbsidor och e-post; drift, serverutrymme, gratis telefonsupport och konkurrenskraftiga priser. Företaget har idag verksamhet i Sverige och i Serbien, och utvecklar själva programvara för webbhotell och deras kunder. Se även www.loopia.se

Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik.

Labs² agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörs-marknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund.