Elysian tecknar avtal med Labs² om tjänsteleverans för backuptjänsten online backup.se via Ti BRIKKS
Tisdag, 13 September 2005

Avtalet innebär att alla företag som idag är kunder i Ti BRIKKS kan nyttja tjänsten online backup.se för säkerhetskopiering av viktiga data. För Labs² innebär affären att utbudet i Tjänsteinfrastrukturen BRIKKS kompletteras med tjänster som i första hand vänder sig till mindre och medelstora företag. En grupp användare som växer kraftigt i BRIKKS.

Online backup.se drivs av företaget Elysian som har lång erfarenhet av mjukvaruutveckling och programvaror. Säkerhetskopiering är ett område som många mindre företag förbiser men som har visat sig vara kritiskt för verksamheten.

Fredrik Lidström, VD på Elysian:

1 av 5 datorer råkar ut för en hårddiskkrasch inom sin livstid. Och så många som 60% av alla företag som förlorar all sin data går i konkurs efter 6 månader. Backuplösningar har tidigare varit både krångliga och dyra men via online backup.se och en stabil bredbandsuppkoppling blir det en enkel tjänst inget företag har råd att vara utan.

Jonas Birgersson, VD på Labs²:

Små och medelstora företag är en kundgrupp vi tror kommer att vinna mycket på fallande kostnader för bredband de närmaste åren. Här finns ett stort utrymme för innovativa tjänster som online-backup.se som ytterligare ökar värdet av en snabb och stabil bredbands uppkoppling för företag.

För mera information, kontakta:

• Jonas Birgersson, VD Labs², på 070 – 515 27 62
  • Fredrik Lidström, VD Elysian, på 08-556 17 510