Labs² skriver avtal med Hafslund i Oslo om leverans av BRIKKS för stadsnätsprojekt.
Måndag, 26 September 2005

Affären innebär att BRIKKS blir tjänsteinfrastruktur för den första stora stadsnätssatsningen i Oslo.

”Hafslund är en drömkund för oss, stora och regionalt dominerande samt helt inriktade på att bygga ett öppet nät med den bästa tillgängliga tekniken, fiber till hemmet och fiber till källaren. För Labs² Norge är detta en genombrottsorder och en flygande start på den nya verksamheten” säger Jonas Birgersson VD på Labs².

”Labs² erbjuder med sin erfarenhet och omfattande systemplattform BRIKKS en möjlighet att mycket snabbt kunna erbjuda marknaden ett komplett tjänsteutbud via vårt nya optiska fibernätverk” säger Roger Flølo adm. dir på Hafslund ToKom AS.

För mera information kontakta:

Jonas Birgersson, VD Labs², på 070–515 27 62.

Roger Flølo, adm. dir / Hafslund ToKom AS, på +47 997 37 800

Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik.

Labs² agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörs-marknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund.