Labs² AB och i3 micro technology AB har skrivit avtal om samarbete inför vårens offensiv på IP-telefoni.
Torsdag, 1 December 2005

Labs² AB har valt i3 micro technologys residential gateway för att rulla ut sin IP telefonitjänst. Denna IP-telefonitjänst utvecklas av Labs² och återförsäljning sker av Digisip (helägt dotterbolag inom Labs² Group).

”Vi är glada över att kunna igångsätta detta samarbete inför vår kommande satsning på IP-telefoni. Att vi efter en ordentlig genomgång av marknaden fastnade för ett svenskt högteknologiskt bolag är extra glädjande och bevisar återigen vilken ledande position Sverige har inom bredbandsområdet”, säger Jonas Birgersson, VD på Labs².

Samarbetet innebär en ökad konkurrenskraft för Digisip AB genom en ökad förmåga att hantera stora kundbaser med låg operativ kostnad.

”Vi är mycket glada att Labs² valde i3. Vi är övertygade att vår kraftfulla och fullt manageringsbara lösning kommer att bidra till en framgångsrik IP telefoni tjänst från Labs²”, säger Jan Werne, VD på i3 micro technology ab.

För mera information:
Jonas Birgersson, VD Labs² Group, på 070 515 27 62.
Dante Iacovoni, marknadschef i3 micro technology ab, på 08-506 388 00.

Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen Internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik.

Labs² agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörs-marknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund.

i3 micro technology ab utvecklar och levererar teknologisktledande IP-utrustning för avancerade triple play-tjänster: Internet, Voice over IP, IP-TV och video-on-demand. i3:s omfattande och nätorienterade produktportfölj av IP residential gateways, set-top boxar och relaterade management system, erbjuder operatörer nya tjänsteintäkter och kraftiga kostnadsbesparingar under hela produktens livscykel. i3 micro technology grundades 1997 och huvudkontoret ligger i Stockholm - Kista samt har säljkontor i Paris, Frankrike och Seattle, USA. För mer information, vänligen besök http://www.i3micro.com/.