Labs² skriver avtal med Mega2 som driver den nya svenska spelsajten Spel2.se.
Måndag, 5 December 2005

Labs² har tecknat ett avtal om samarbete med bolaget Mega2 kring deras nya svenska spelsajt Spel2.se. Samarbetet innebär gemensam marknadsföring och strategiska samarbeten kring produktion och distribution av Mega2:s produkter.

Spel2 kommer som första spelsajt i Sverige att erbjuda höghastighetsstreaming av speltrailers, E3-filmer, promofilmer med mycket mera. Deras speldatabas innehåller redan 1500+ titlar och fler tillkommer varje dag från deras väldigt aktiva redaktion. Databasen innehåller dessutom det mesta av intresse för varje speltitel och är enkelt filtrerbar för plattformar, bilder, utgivningsår, kuriosa, med mera.

”Spel² drivs av en äkta entusiasm för TV- och datorspel i alla dessa former. Spel är ett högprioriterat område för många av våra BRIKKS-kunder och ett av de områden där bredbandstjänsterna idag utvecklas snabbast. Vi ser goda möjligheter till ytterligare samarbeten framöver.” säger Jonas Birgersson, VD på Labs².

Tillsammans med retrospelforskarna Stefan Blomberg och Johan Eklund lanserar Spel² den hittills mest ambitiösa retrosektionen i Sverige. Förutom intressanta artiklar om retroklassade spel kommer initierade intervjuer med diverse mer eller mindre kända, pensionerade spelskapare fylla retroarkiven. Galway, Hubbard, Pavlish, ingen går säker!

För att försäkra sig om att hålla toppkvalitet även när det gäller textkvaliteten har Spel² kontaktat journalister med erfarenhet från samtliga kulturjournalistiska genrer, frilansare från Reset och Super Play samt skribenter med spelutvecklarbakgrund, allt för att övertyga läsarna om att de inte behöver någon annan spelsajt än Spel².

Förutom allt detta tillkommer de senaste recensionerna helt på svenska, de senaste nyheterna som ser bortom det uppenbara samt diverse annat smått och gott såsom fullmatade tävlingar, ett levande forum och återkommande medlemsomröstningar om allt mellan spelhimmel och jord.

För mera information, kontakta Jonas Birgersson, VD Labs², på 070–515 27 62 eller Emil Lindberg, ansvarig utgivare Spel², 0322-197 04.

Produkterna inkluderar: tjänsteinfrastruktur (inkl portal och affärssystem), egen teleoperatörsverksamhet (inklusive IP-telefoni), egen internetoperatör samt kompletta system för att erbjuda TV, film och musik.

Labs² agerar primärt på den skandinaviska stadsnäts- och operatörs-marknaden med anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund.