Labs² skriver avtal med Södertälje stadsnät om leverans av Internettjänster
Torsdag, 17 Februari 2005

Affären innebär att Labs² via bredbandsoperatören Bredband2 levererar BRIKKS och Internettjänster till det öppna bredbandsnätet i Södertälje. Stadsnätet räknar med att växa till över 12 000 hushåll.

Labs² kommer också via dotterbolaget Digisip att sälja bredbandstelefoni (IP-telefoni) till både egna och andra bredbandsanslutna abonnenter i stadsnätet. Labs² förstärker i och med detta räckvidden för sina tjänster och når ytterligare slutanvändare.

"Stadsnätet i Södertälje är ett mycket intressant nät. Med vår satsning på kraftfulla bredbandstjänster kommer stadsnätet nu få en stark leverantör av bredband och andra intressanta tjänster", säger Jonas Birgersson, VD på Labs².

"I Södertälje stadsnät strävar vi efter att erbjuda våra kunder en mångfald av attraktiva och prisvärda tjänster inom såväl bredband, telefoni och TV. Varje ny tjänsteleverantör bidrar till mångfalden av utbud. Vi välkomnar Labs² som ny tjänsteleverantör i Södertälje stadsnät och att Labs² bidrar till det växande utbudet av tjänster", säger Hans Blecher, affärsområdeschef Telge Nät AB.

För mera information, ring:

Jonas Birgersson: 070-515 27 62 eller
Hans Blecher: 08-553 220 00.