Labs² erhåller beställning på testinstallation av BRIKKS för större telekom operatör i Asien.
Onsdag, 14 November 2007

Labs² erhåller en beställning av ViaEuropa på en testinstallation av BRIKKS för en större asiatisk telekomoperatör som skall utvärdera systemet inför sin kommande utbyggnad av ett omfattande FTTH/FTTB projekt. Beställningen är en direkt följd av ViaEuropas marknadssamarbetet med Cisco Systems kring försäljning av stödsystem (BRIKKS) och konsulttjänster till ledande telekomoperatörer runt om i världen.

”En omtumlande vecka, denna typ av kunder hade tagit oss åratal att bearbeta med vårt tidigare arbetssätt. Ordern är ännu liten, även med våra mått mätt, men om vi går vidare till nästa testnivå skulle det innebära ett lika stort nät som ett större svenskt stadsnät. Om vi tillsammans med våra partners stöd och en hel del hårt arbete kan få vara med även på nivån därefter, det s.k. marknadstest som planeras under 2008 skulle det innebära ca 100 000 inkopplade hushåll. Kommer vi så långt så förändras allt” säger Jonas Birgersson i en kommentar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Birgersson, koncernchef Labs², 0705-15 27 62.